۹ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

کارگاه آموزشی نویسندگان دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه آموزشی نویسندگان دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کارگاه آموزشی نویسندگان دفاع مقدس از با هدف آشنا سازی نویسندگان عرصه دفاع مقدس با اصول و فنون نگارش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی نویسندگان دفاع مقدس استان کرمانشاه ظهر امروز در سالن شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش هاش دفاع مقدس برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در حاشیه این کارگاه آموزشی و در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنا کردن نویسندگان دفاع مقدس با جدید ترین فنون نگارشی و ویرایشی عنوان کرد و گفت: باید بیش از پیش نویسندگان دفاع مقدس را از لحاظ علمی تقویت کرد.

سرهنگ مراد علی محمدی بر پایی این گونه کارگاه ها را از نیاز های ضروری دانست و گفت: تنها در سایه آموزش و انتقال تجربیات نویسندگان می توان ارزش های دفاع مقدس را مکتوب کرد.

مسول کمیته تدوین و تالیف کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: با همکاری خوب سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان 40 نفر از نویسندگان دفاع مقدس را شناسایی کرده ایم و موضوعات مختلف جهت تدوین کتاب در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم توجه به زیر ساخت ها برای ثمر بخشی در آینده افزود: با برنامه ریزی مناسب برای آموزش نویسندگان و هدایت و راهنمایی این عزیزان به صورت حضوری و غیر حضوری توسط اساتید دانشگاه انتظار داریم استان در سال های آینده نویسندگان ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس داشته باشد.

در این کارگاه که با حضور 30 نفر از نویسندگان دفاع مقدس برگزار شد اصول و آیین نگارش، تازگی موضوع، تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و ارزش های دفاع مقدس و انسانی، میزان جذابیت مضمون و تاثیر گذاری روی مخاطبان، فراز و نشیب خاطرات زمان، مکان و اسامی، اعتبار و حسن شهرت راوی، نقل قول مستقیم، ارائه مدرک، نزدیکی روایت به زمان واقعه، روائی اثر، زاویه دید،شخصیت پردازی، فضاسازی و پرداخت جزئیات، وقایع پرهیزاز توصیف زائد و مبالغه بی دلیل و سند مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

کد خبر 2205455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha